Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Psikopatların beyni haritalandı: İşte saldırganlığın bilimsel nedeni

Yeni yayımlanan bir araştırma, psikopat bireylerin beyin yapısında saldırganlık ve davranış kontrolüyle ilişkili bölgelerde dikkat çekici farklılıklar olduğunu ortaya koydu.

Donmuş geçmişten gelen tehdit! Buzullar eriyor, sırlar açığa çıkıyor

Küresel ısınma, dünyayı yalnızca deniz seviyesindeki yükselmelerle değil, aynı zamanda binlerce yıl öncesine ait antik tehlikelerle de karşı karşıya bırakıyor. Buzulların hızla erimesi, bilim insanlarını hem heyecanlandıran hem de endişelendiren …

Herkesin beyninden çok zayıf bir ışık çıktığı kanıtlandı: Yeni dönem başlıyor

İnsan beyni yüzyıllardır sırlarını koruyan en karmaşık organ olarak bilinirken, bilim dünyası şimdi onu bambaşka bir açıdan aydınlatıyor. Kanada’daki Algoma Üniversitesi’nde yapılan çarpıcı bir araştırma, beynimizin sadece elektriksel sinyaller üretmekle kalmadığını, aynı zamanda gözle görülmesi neredeyse imkânsız düzeyde bir ışık yaydığını ortaya koydu.

Meta’nın OpenAI’dan dört araştırmacıyı işe aldığı ortaya çıktı

Daha önce Meta’nın OpenAI’ın araştırmacılarını işe aldığı aktarılmıştı. Meta, özellikle yapay zeka alanında etkin hale gelmek istiyor.

YouTube canlı yayın kısıtlaması yolda: Kimler etkilenecek?

Youtube yaptığı açıklama ile canlı yayın sisteminde bazı değişikliklere gidileceğini açıkladı. En önemli değişiklik ise artık 16 yaş altındakiler artık yetişkin olmadan yayın yapamayacak.

James Webb Teleskobu’ndan tarihi keşif: İlk kez bir dış gezegen görüntülendi

NASA’nın 10 milyar dolarlık James Webb Teleskobu, Güneş Sistemi dışındaki genç bir gezegeni doğrudan görüntüleyerek bilim dünyasını büyüledi.