Antalya’da Otel Rezervasyonunda Şikayetler Sonucu Para İadesi Alındı!
Antalya’da tatilini rezervasyon şikayetleri nedeniyle iptal etmek isteyen bir vatandaş, olumsuz cevaba rağmen başvurusu sonucunda para iadesi almayı başardı.
Acenteden yapılan otel rezervasyonundaki bazı şikayetler sebebiyle iptal talebi reddedilen kişi, Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak ödediği ücretin yarısını geri almaya hak kazandı.
Antalya’da konakladığı otelde “kötü koku” sıkıntısı yaşayan vatandaş, Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak ödediği konaklama ücretinin yarısının iade edilmesini sağladı.
Hakem Heyetine Yapılan Başvuru
Giresun’da ikamet eden Doğan Bayrak, 16 Ağustos 2024 tarihinde ailesiyle birlikte Antalya’da tatil yapmak için acenteden rezervasyon yaptırdı. Otele yerleştiklerinde “otelde temizlik sorunu ve lağım kokusu” yaşadığını belirten Bayrak, acenteyi arayarak rezervasyon iptalini ve ücret iadesini talep etti.
Acentenin olumsuz yanıtı üzerine Bayrak, Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Yapılan incelemede, otelde kanalizasyon arızası yaşandığı ancak giderildiği, kokunun ne kadar süre devam ettiğinin belirsiz olduğu ve kısa süreli de olsa tüketicinin konaklamasını olumsuz etkilediği tespit edildi.
Yarı Ücret İade Edilecek
Kokunun hangi alanları etkilediğinin net olarak belirlenememesi ve iptal edilen rezervasyon nedeniyle otelin yeni müşteri bulma sorunu yaşayabileceği düşünülerek, tüm ücret iadesinin adil olmayacağına karar verildi.
Tüketici Hakem Heyeti’nin değerlendirmesi sonucunda, 9.560 lira olan rezervasyon bedelinin yarısı olan 4.780 lira, tatil acentesi tarafından tüketiciye iade edilmesi kararlaştırıldı.
Başvurusu geçtiğimiz ay sonuçlanan Doğan Bayrak, “Tüketici Hakem Heyeti’nin kararından çok memnunum.” şeklinde konuştu.
İlk Kez Alınan Önemli Bir Karar
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, “Bu karar tüm hakem heyetleri için örnek teşkil etmelidir. Tatil yaptığınız yeri ve ikamet ettiğiniz şehri, il ya da ilçe hakem heyetine başvurduğunuzda hakkınızı kolayca alabilirsiniz.” ifadelerini kullandı.
Şahin, bu kararın sektöre örnek teşkil ettiğini belirterek, “Otelde yaşanan kötü koku şikayeti üzerine alınan bu karar, bundan sonraki benzer durumlar için yol gösterici olacaktır.” şeklinde konuştu.